FANDOM

Latest

awatar inspirowany awatarem Szczupixa

Przedluzak (czasem wymawiane jako Przedłużak) – jedna z najlepszych osób zajmujących się demaskowaniem Klocucha, a także założyciel Klocuch-forum. Oprócz "poważnego" demaskowania zdarzały się u niego okresy trollowania. Pomimo tego, zyskał największy rozgłos ze wszystkich demaskatorów. Sam Przedluzak był dosyć tajemniczą osobą. Na jego temat istnieją różne plotki i legendy, a niektóre osoby podszywały się pod niego, tworząc fejkowe konta.

Jego filmiki były bardzo "medialne", z odpowiednią oprawą, muzyką i samymi konkretami. Wielu demaskatorów inspirowało się nim. Renoma Przedluzaka sprawiła, że "hakerzy", którzy dostali się do utraconego przez Klocucha konta Klocuch12, skontaktowali się z nim i postanowili udostępnić mu kanał do przeglądnięcia i zebrania informacji.

PoczątkiEdytuj

Latem 2012 roku pod nickiem laestar pisał na forum
Przedluzak laestar kocham klocucha12

sygnatura Laestara

devgaming.pl zaciekle broniąc swojego idola Klocucha12. [1] Założył temat klocuch12 - geniusz wideo-recenzji, gdzie opisał swoje spojrzenie na Klocucha chcąc poznać opinię innych użytkowników.

Jak dla mnie jest to po prostu geniusz! W tak młodym wieku potrafi rozbawić widza niemal do łez, znam każdy jego odcinek na pamięć i ciągle oczekuje kolejnych. Moim marzeniem jest poznanie go osobiście, albo chociaż rozmowa z nim na gg/skype. Klocuch gra w SA:MPa i oficjalnie jest to jedyna gra multiplayer w którą gra obecnie. (...) Gram tylko w te gry, które recenzuje mój idol.
Używam w życiu codziennych tekstów które pochodza od klocucha.
Nie mówie 'kur**a' tylko //' kruci '/// itd.
A was w czym klocuch inspiruje i co o nim sądzicie?
Dla nieszczęśników którzy nie znają klocucha...
(podaje adresy kanałów mistrza)

Nie trudno się domyślić, że został głównie wtedy zhejtowany przez użytkowników forum. Często przesiadywał na serwerze PPS, gdzie Klocuch grał w GTA Sa Nandreas. Raz zrobił sobie z nim zdjęcia i zamienił dwa słowa (a właściwie jedno).

Pierwszy kanał demaskatorskiEdytuj

1-2

awatar w okresie trollingu

Jesienią 2012 na kanale "Przedluzak" publikował odcinki serii "Klocuch12 - nieznane informacje". Wiele osób sprzeciwiało się jego poszukiwaniom, ale z drugiej strony zainteresowanie szybko rosło. W sumie zdobył ponad tysiąc subskrybentów. Wkrótce zmienił swoje zachowanie, zaczął publikować oczywiste fałszywe filmy z demaskowaniem, jakieś głupie filmiki z minecrafta i trolle przypominające te z Kasty. Niektórzy myśleli, że jego konto zostało zhakowane. (zapis na web.archive.org) Ostatecznie usunął je 26.01.2013 roku. Wybrał datę, która pojawiła się w kluczu Szczupixa. W ten sam dzień kanały usunęli KlocuchRPK - demaskator kluczu Szczupixa oraz MrDram98 - jego autor.

FilmyEdytuj

Klocuch12 nieznane informacje (Demaskowanie Klocucha)

Odc. 1 zaczyna od kilku podstawowych informacji na temat kanałów Klocucha i przede wszystkim stara się dementować różne powstałe plotki i teorie, że Klocuch zarabiał na swoich filmach, że jest trollem lub jakoby Przemek, który zadzwonił na livie u Rocka miał być prawdziwą tożsamością Klocucha (więcej w: Demaskowanie - Sprawa Przemka i nie tylko) oraz że konto na Skypie o nazwie Klocuch12 miało należeć do samego mistrza. W rzeczywistości jednak należało do Pawła z Gdańska, jednego ze zwyczajnych widzów wideorecenzji, z którym Przedluzak miał przyjemność porozmawiać.

Według kolejnego popularnego mitu Klocuch jest Ślązakiem (ze względu na swój akcent i słownictwo). Demaskator użył podstępu wysyłając recenzentowi link do strony, która zapisywała odwiedzające ją adresy IP. Były to adresy Przedluzaka, bota Google i nieznanej osoby używającej internetu z Neostrady, prawdopodobnie z woj. śląskiego. Po tym wydarzeniu Klocuch zablokował Przedluzaka na swoim kanale. Następnie demaskator pisał do adminów i moderatorów forum PPS - serwera SAMP, na którym często grał Klocuch, żeby udostępnili jego adres IP. Dopiero po zaoferowaniu zapłaty, jeden się zgodził. Jednak dyskusja użytkowników forum serwera wskazuje, że jednak do niej nie doszło.[2] IP okazało się należeć do sieci TOR, co oznaczało, że Klocuch chciał tym razem uchronić swoje dane i być anonimowym (zaś Przedluzak nieco zagalopował się we wnioskach na temat TOR-a).

Na końcu Przedluzak podał pierwsze typy miast i inne wnioski. Akcja była prowadzona łącznie przez 6 osób w czasie wakacji 2012. Film został stworzony 16 listopada 2012.

Klocuch12 nieznane informacje (część 2 - Miasto Klocucha)

Odc. 2 zaczął się od podziękowań dla widzów przesyłających informacje, a także odpowiedzi dla tych, którzy chcieli zaprzestania poszukiwań Klocucha. Przedluzak napisał do niego z pytaniem, czy może opublikować ten film, a tamten "najwyraźniej się zgodził" (prawdopodobnie milczał). Następnie demaskator obalił mit dotyczący konta na Skypie KlocuchMichalik, a potem zajął się analizą kartki z filmiku alan wake w prawdziwym siwecie, która zmusiła go do większej sceptyczności w typowaniu miejsca zamieszkania Klocucha. Kartka dotyczyła promocji w sklepach zakładu mięsnego "Dworecki", które znajdowały się w miastach województwa dolnośląskiego i wielkopolskiego. Dalej analizował filmik klocuch12 - rysowanie, zgodnie z którym spróbował nakreślić orientacyjny schemat miejsca nagrywania.

Klocuch12 nieznane informacje (część 3 - Kim jest Klocuch?) (częściowo trolling)

Przedluzak poinformował, że on i jego grupa nie ma nic wspólnego z włamaniem na kanał Klocuch12. Udało mu się jednak porozmawiać z hackerem, który wyjaśnił, jak tego dokonał. Potem zaprzeczył plotce, że on sam jest Klocuchem i nawet stwierdził, że takie teorie spiskowe go bawią. Dalej ogłosił, że udało mu się znaleźć dom Klocucha korzystając z Google Maps według tropu z poprzedniego odcinka. Żeby się upewnić, napisał do recenzenta z innego konta, a tamten mu odpowiedział podając numer GG i prosząc o kontakt. Dla większej wiarygodności udowadniał, że Klocuch już kiedyś podawał swoje tajne GG innym osobom, podając za przykład fragment wywiadu Jakubka z Przemkiem, który podobno pisał w ten sposób z Klocuchem. Z drugiej strony przeczyło to słowom samego mistrza sprzed kilku miesięcy, że nie ma GG.

gdzie mieszka klocuch mp4 (trolling)

Klocuch gra w Minecraft i gada na TS - dowód (trolling)

Klocuch12 gra w Minecrafta! NAGRANIE Z TS! AUTENYK! (trolling)

ZABUJCZA OWCA (trolling)

Tajemnice Klocucha - Odc.1 [Przedluzak]

Krótki filmik z wyjaśnieniami swojego zachowania. Przedluzak twierdził, że naprawdę przez kilka dni rozmawiał Klocuchem na GG, który miał obiecywać dalszy, stały kontakt. Wkrótce Przedluzakowi zrobiło się go żal, usunął filmy demaskatorskie i zaczął trollować, by stracić zaufanie widzów. Prawdopodobnie po to, żeby wszyscy uznali jego odrycia, w tym adres IP i potencjalne miejsca zamieszkania za fałszywe. Po paru dniach od usunięcia filmów demaskujacych Klocuch przestał odpisywać. Przedluzak uznał, że został przez niego zmanipulowany i postanowił ujawnić miasto Klocucha w kolejnym filmie.

Według Klocowników dzięki dostępowi do historii obejrzanych filmów z konta Klocuch12 Przedluzak znał miasto, w którym miał mieszkać Klocuch, lecz przez przypadek wygadał się komuś, o czym opowiedzieli na filmie "Klocuch - Cała Prawda". Jednak sami nie znając nazwy tego konkretnego miasta, podali tylko listę według nich najbardziej prawdopodnych.

Tajemnice Klocucha - Odc. 2 [Miasto Klocucha]

Tutaj Przedluzak podzielił się informacjami z konta Klocuch12, na które włamali się hackerzy. Naistotniejsze m.in. była historia wyszukiwania, wśród której znalazły się takie hasła jak, programy tv i youtuberzy itp.: kapitan bomba, rozmowy w toku, must be the music, thebeeczka (Zapytaj Bęczkę), kolorowy vlog, sauron 100, wideoprezentacje, rockalone, regular ordinary swedish meal time, ukryty polski, rojo, dem3000, klocuch sparta remix, skyper (który tworzył remixy związane z Klocuchem), harry potter i książe półkrwi dubbing pl, sportowcy: pudzian, najman, yao ming, gry: band hero, risen 2, wiedźmin 2, skyrim, "nandreas", endingi różnych gier, czasem recenzje, acta, dobre gry na słabe pc, jak wymówić xd, klocuch122, mrklocuch12 (jedna z wielu podszywek Klocucha), różne youtubowe hity typu: afro ninja, koko euro, "idz pan w chu", dla tuska flaga ruska, smiech voldemorta, wielka impra z rysiem, muzyka: peja, frank sinatra, stachursky, kasia wilk, rick astley, eminem, justin bieber, pirates of carribean piano, dubstep, techno i oczywiście ulubiona piosenka "das leben ist so wie ain Meer". Polskie znaki pojawiały się czasami, a nazwy angielskie były zapisane właściwie bezbłędnie.

Następnie pokazał fragment historii wyświetlanych filmów, a były tam m.in. własne filmy Klocucha, walki Pudziana i Najmana, filmiki bardzo starej podróby - Klocucha13, SłownikJPolskiego, RockAlone2k, Zapytaj Beczkę, Dem3000, skkf, NetiaKonkurs, KinaCzewa, Hardkorowy Koksu, Mirosław Suchodolski, TheChwytak, BuraczekCelulaczek/BrzydkiBurak, Diablo 3 - pierwsza recenzja Ks. Natanka, piosenka Europe - Final Countdown,  David Guetta Megamix, Radio hello po niemiecku (enej), no i po prostu różne śmieszne filmiki z Youtuba z tamtych lat, sporo o grach, ponadto fanowskie parodie i piosenki związane z Klocuchem, podrabiańce typu BrotherKlocuch12, Lolek Babolek, filmik z recenzjemenelixigrafix znanego playlisty Klocucha12. Głównie były to filmy polskie, czasem angielskie, a niemieckich nie było.

Jednak jeden z nich się wyróżniał, przyciągając uwagę Przedluzaka. Był to 20 12 11 lubin z kanału gazetawroclawskapl, który służył do zamieszczania wideo na potrzeby strony lokalnej gazety. Dlatego też te filmy nie mają nazw związanych z ich treścią, które umożliwiłyby ich łatwe wyszukanie. Co oznacza, że Klocuch lub ktoś używający konta mógł wejść na niego raczej ze strony gazety. Filmik ma niewiele wyświetleń, z kanału Klocuch12 był oglądany dwukrotnie. Przedstawia nagranie z kamer przemysłowych, gdzie widać kradzież gier na plejstacjon z sklepu przez czarnego kapturzystę, znaczy się przez człowieka w czarnym kapturze. Film został uznany za pierwszy mocny dowód mający wskazywać Lubin jako miasto zamieszkania Klocucha.

PrzedluzakDKEdytuj

Mq1-0

PrzedluzakDK

Równo 5 miesięcy później 26 czerwca powrócił powrócił na YT, zakładając kanał PrzedluzakDK (zapis na web.archive,org), zaś 5 lipca założył pierwsze forum o Klocuchu - Klocuch-forum. W międzyczasie wziął udział w konkursie zwierzak, ale jego film nie dostał się do wyników. Forum prężnie się rozwijało, ale parę miesięcy później atmosfera zaczęła się pogarszać. Pojawiały się wątpliwości i skargi na administrację za niejasne postępowanie, a wokół osoby Przedluzaka zaczęto tworzyć teorie spiskowe, jakoby miał być kimś z otoczenia Klocucha, może samym Szczupixem, a razem mieli nakręcać zainteresowanie wokół osoby recenzenta, a nawet zarabiać na wyświetleniach filmów i z reklamach z forum. Miał znać treść wiadomości prywatnej jednego z użytkowników do Klocucha, mieć dostęp do strony Klocucha na blogdpocie, usuwać niewygodne dla siebie posty i wątki na forum oraz banować ludzi. Czasem był to oczywisty trolling użytkowników, w który niektórzy po prostu uwierzyli. Z tamtego czasu zachował się, np. kanał demaskujący Przedluzaka - SkracakDP. Zmęczony walką z użytkownikami ostatecznie zamknął forum, a później usunął swój kanał.

FilmyEdytuj

Klocuch - Największa Tajemnica Polskiego Internetu - zapowiedź (09.07.2013)

Jak Klocuchowi zmienił się głos przez 2 lata (15.07.2013)

Klocuch - co zmieniło się przez ponad 1,5 roku!

Klocuch Największa Tajemnica Polskiego Internetu - odcinek 1

Odcinek, w którym używając archiwów pogodowych i innych metod próbował odpowiedzieć na różne kwestie:

  • Część 1 Czy Klocuch układa dialogi przed nagraniem?
  • Część 2 Kolejny dowód na trollowanie Klocucha?
  • Część 3 Imię i nazwisko Szczupixa
  • Część 4 Czy Klocuch mieszka w Katowicach?
  • Część 5 Gdzie mieszka Klocuch?
  • Część 6 Podwórko Klocucha, kolejne podejście
  • Ciekawostka 1# Co się dzieje na początku recenzji Wolfsteina?
  • Ciekawostka 2# Gust muzyczny Klocucha

Zaginiony odcinek, w którym Przedluzak swoim prawdziwym głosem opowiadał o Kapturzyście - użytkowniku Klocuch-forum, który rzekomo miał taki sam adres IP co Klocuch.

Odcinek specjalny z najnowszymi odkryciami Przedluzaka. Próby ustalenia prawdziwego imienia Klocucha - poszlaki (pewne mniej lub bardziej ) na imię "Piotr" z filmów Klocucha: pulpit z jak wyrobic film w windos movie marker oraz słynne "piotrek pierożki" z zagubieni - wideorecnzja.

GTA SA - spadochronowa jazda (triki Przedluzaka w GTA ze spadochronem)

Afera z zamknięciem forumEdytuj

Dnia 24.01.2014 wstawił baner na forum o treści "KLOCUCH PRAWDA 25 STYCZNIA 20:00", a na swoim kanale: "KLOCUCH PRAWDA Klocuch-forum.pl". Następnego dnia o godzinie 20:00 Przedluzak usunął forum oraz podmienił stronę główną. Początkowo przez kilka sekund było to przekierowanie na zbereźną stronkę, potem troll-filmik umieszczony na jego koncie YouTube [uwaga! screamer] Klocuch Prawda Koniec (oryginał został usunięty, jednak użytkownik Kalkoo zrobił reupload).

Potem Przedluzak podpisywał się danymi swoich użytkowników, udostępnił w nich między innymi:

Tego samego wieczora napisał przeprosiny do Dawida i Paladyna z wyjaśnieniem swojego zachowania.

Do Dawida:

Witam, chciałbym przeprosić za swoje zachowanie na Klocuch-forum i nie tylko. Zdaję sobie sprawę z tego, że trochę mnie poniosło ale było to spowodowane tym, że większość użytkowników zaczęła tworzyć teorie spiskowe. Zdecydowałem się na zamknięcie forum i nie chce mieć juz nic wspólnego z Kapturzystami (fanami Klocucha). Pozdrawiam

Do Paladyna:

Wybacz, byłem troche zajęty. Również przepraszam, zachowałem się troche niedojrzale, ale forum już zamknięte bo nie chce mieć z nim nic wspólnego, bo każdy nakręcał tylko spiralę nienawiści i każdy zarzucał mi przeróżne rzeczy mimo braku dowodów, pozdrawiam.

Forum zostało założone dnia 05.07.2013 r. i do dnia 25.01.2014 Przedluzak zarobił 50 euro, czyli około 200zł.

Dalsza aktywność Edytuj

Latem 2014 powrócił na jakiś czas rejestrując się na forum Kapturzyści, głównie po to, by wyjaśnić, że nowe konto PrzedluzakBack nie należy do niego. Z tego powodu nagrał też wideo inspirując się słynnym filmikiem Klocuchu122!, które wrzucił na swój inny kanał (jamegger) z wiadomością: "PrzedluzakBack to nie moje konto Nie powróciłem do demaskowania Klocucha i nie mam zamiaru wracać".

jamegger

PrzedluzakBack to nie Przedluzak

Oprócz różnych plotek, jego dalsze losy nie są znane. Podobno brał udział w innych konkursach Klocucha.

Fejkowe kontaEdytuj

Obecnie na YT nie istnieje żaden kanał demaskatora Przedluzaka. Do dziś można znaleźć jednak troll-konta Kasty nazywające się tak samo lub podobnie, np. Przedłużak, Pszedluzak, PrzedluzakRecenzje itd. Oprócz tego mamy:

ThePrzedluzak - konto kogoś, kto rzekomo kontynuował działania Przedluzaka, podając się za niego. Według jednej plotki uzyskał przyzwolenie prawdziwego Przedluzaka, który już nie interesował się Klocuchem, co raczej nie może być prawdą, jako że Przedluzak dalej był aktywny np. na forum czy drugim kanale.

Dwa z filmów to reuploady z oryginalnego pierwszego konta z serii "Klocuch12 - nieznane informacje". Był tam jeszcze 3 odcinek, który prawdopodobnie został zgłoszony w 2018 roku, ale na szczęście istnieje inny reupload (patrz: wyżej). Aktywnie odpisywał na komentarze. Potem probował przekonać ludzi, że DK nie jest prawdziwym Przedluzakiem tylko podrabiańcem, który na domiar złego założył forum dla zarabiania pieniędzy, na co nabrało się wiele osób. Oczywiście tym prawdziwym miał być on sam. Bronił się faktem, że jego konto jest starsze niż konto PrzedluzakDK. Na pytanie Paladyna czemu akurat większość widzów wybrała DK, odpisał, że zrobi osobny film o tym, kim jest DK i dowodami na jego trolling, a który rzecz jasna nie powstał.

Jego autorski filmik "Klocuch - nieznane informacje - Odcinek 1" jakościowo i merytorycznie pozostawiał wiele do życzenia (porównując z PrzedluzakiemDK). Zapowiadany odcinek 2 nigdy nie powstał. Na 100% nie wiadomo, do kogo to konto należało.

Dowody od użytkownika wikia BajecznyDelfin (pw na forum):

Latest1

Latest2

+ screen z dalszej rozmowy:
Latest-0

AAuE7mDmVK47NfxMTjs5PLvfIF8joRy5vdw3cqiyaQ=s288-mo-c-c0xffffffff-rj-k-no

PrzedluzakBM

PrzedluzakBack - nie jest autentyczne. Żaden z filmów nie jest autorstwa Przedluzaka, chociaż początkowe wyglądają łudząco podobnie, a Back bardzo starał się, by ludzie mu uwierzyli. Zrobił całkiem przyzwoitą kontynuację ostatniej serii Przedluzaka w postaci 4 odcinka "Klocuch Największa Tajemnica Polskiego Internetu", by potem z zaskoczenia wyskoczyć z trollingiem.

PrzedluzakBM - troll i parodia Przedluzaka autorstwa Kasty (Big Mac to nawiązanie do filmu Klocuch Prawda Koniec).